Kalaallit Airports International A/S har i fredags modtaget entreprenørernes tilbud på anlægsarbejder for landingsbanerne og tilhørende vejarbejder m.v. i Ilulissat og Nuuk.

Efter to forlængelser af budrunden var der den 14. juni 2019 frist for aflevering af entreprenørernes tilbud. ”Det er mange måneders spænding og hårdt arbejde, der nu udløses med modtagelse af tilbud fra entreprenørerne, som vi nu skal i gang med at gennemgå og forhandle på plads, før den endelige kontrakt med den valgte entreprenør kan underskrives”, siger administrerende direktør, Peter Wistoft.

De modtagne bud Kalaallit Airports A/S valgte efter en grundig evalueringsproces at prækvalificere følgende seks internationale entreprenører til at byde på anlægsarbejderne:

• Aarsleff – Ístak Joint Venture (Danmark/Island)

• BAM International bv. (Holland)

• China Communications Construction Company Ltd. (Kina)

• Munck Gruppen A/S (Danmark)

• MT Højgaard A/S (Danmark)

• Pennecon Dexter Joint Venture (Canada)

Aarslef-Istak valgte tidligt i processen at trække sig fra udbuddet, og efterfølgende valgte MT Højgaard og China Communications Construction Company Ltd. også at trække sig. Alle de 3 tilbageværende prækvalificerede selskaber (BAM International bv fra Holland, Pennecon Dexter Joint Venture fra Canada samt Munck Gruppen fra Danmark) har afgivet tilbud på anlægsarbejderne. Alle selskaber har indleveret et tilbud for hver lufthavn som følger udbudstidsplanen. ”Vi er meget glad for budene fra de 3 entreprenører der alle har stor erfaring med byggerier på udfordrende geografiske lokationer”, understreger administrerende direktør, Peter Wistoft og fortsætter; ”nu skal vi gang med det spændende arbejde at gennemgå de indkomne tilbud og med at forhandle en aftale på plads. Bestyrelsen mødes senere i denne måned for at vælge den entreprenør, der får opgaven med at bygge landingsbanerne i Nuuk og Ilulissat, og hensigten er stadig, at arbejdet på landingsbanerne starter op i efteråret i år.”

***

Henvendelser om denne pressemeddelelse kan rettes til administrerende direktør, Peter Wistoft, tel. +45 25 42 40 33.