Kalaallit Airports projektdirektør fratræder.

Projektdirektør, Johannes Ehmanns, fratræder per dags dato sin stilling i Kalaallit Airports Holding A/S, og i datterselskaberne Kalaallit Airports International A/S og Kalaallit Airports Domestic A/S.

Projektdirektørens fratræden sker efter gensidig aftale.

Selskabets anlægschef, Erlingur Leifsson, viderefører, med reference til direktionen, indtil videre arbejdet med at lede anlægsprojekterne i Nuuk, Ilulissat og Qaqortoq. Erlingur Leifsson kommer fra Island, og har en uddannelse som civilingeniør fra University of Iceland og i construction engineering and management fra University of Illinois, USA. Erlingur Leifsson har desuden flere års erfaring med arbejde på lufthavnsprojekter og andre større projekter i Island, samt erfaring med at arbejde internationalt, bl.a. i Norge, USA og Jamaica.

Arbejdet med igangsætningen af anlægsarbejderne for lufthavnene i Nuuk og Ilulissat og færdiggørelse af projekteringen af lufthavnen i Qaqortoq fortsætter uændret. ”Bestyrelsen er naturligvis ærgerlig over projektdirektørens fratræden, men har fuld tillid til, at anlægschef Erlingur Leifsson, som har et indgående kendskab til lufthavnsprojekterne og som har været involveret i forhandlingerne med Munck Gruppen A/S, fuldt ud kan varetage projektledelsesopgaven indtil en endelig beslutning om den fremtidige direktions sammensætning er truffet” siger bestyrelsesformand Johannus Egholm Hansen, som samtidig takker Johannes Ehmanns for hans indsats.

Nuuk, den 18. august 2019